Ghost in the Shell 2: Niewinność / Innocence (2004)

Film

Czas trwania: 1 godz. 40 min.

Opis

Ghost in the Shell 2: Niewinność / Innocence (2004)

W roku 2032 świat jest miejscem, gdzie granice między człowiekiem a maszyną coraz bardziej się zacierają. Androidy i roboty są powszechne, a ludzie często decydują się na implanty, które poprawiają ich fizyczne i psychiczne możliwości. W tym świecie działa Sekcja 9, elitarna jednostka policji zajmująca się cyberprzestępczością.

Do Sekcji 9 trafia sprawa tajemniczych morderstw, w których ofiary są pozbawiane swoich cybernetycznych implantów. Batou, cyborg-policjant, wraz ze swoim partnerem, Togusą, rozpoczyna śledztwo, które zaprowadzi ich do niewyobrażalnych tajemnic.

W świecie przyszłości

Film rozpoczyna się od sceny, w której Batou i Togusa patrolują ulice metropolii. Miasto jest neonowym, pulsującym mrowiskiem, gdzie człowiek i maszyna współistnieją w nieustannej symbiozie. Ludzie chodzą po ulicach, otaczeni przez chmury kurzu i dymu, a w powietrzu unosi się zapach spalin i potu. Wśród nich przemieszczają się roboty i androidy, nie do odróżnienia od ludzi.

Togsusa i Batou zatrzymują się na chwilę, aby obejrzeć wystawę dzieł sztuki. Wśród obrazów i rzeźb znajduje się również jeden, który zwraca ich uwagę. Jest to przedstawienie kobiety, która trzyma w ręku dłoń robota. Obraz jest utrzymany w ciemnych, mrocznych barwach, a na twarzy kobiety maluje się wyraz niepokoju.

Tajemnicze morderstwa

Wkrótce potem do Sekcji 9 trafia sprawa tajemniczych morderstw. Ofiary są pozbawiane swoich cybernetycznych implantów, w tym tych, które zawierają ich dusze, czyli tzw. duchy. Batou i Togusa zostają wysłani do zbadania sprawy.

Ich śledztwo prowadzi ich do podejrzanego robota, który był widziany w pobliżu miejsca jednego z morderstw. Robot zostaje zidentyfikowany jako Snajper, model przeznaczony do zadań bojowych. Batou i Togusa ścigają Snajpera przez miasto, ale ten udaje im się uciec.

Poszukiwanie prawdy

Batou i Togusa nie poddają się i kontynuują śledztwo. Wkrótce odkrywają, że morderstwa są powiązane z tajemniczą organizacją, która zajmuje się handlem cybernetycznymi implantami. Organizacja ta nazywa się „Pająk”.

Batou i Togusa docierają do siedziby „Pająka”. W budynku znajduje się ogromny mroczny labirynt, w którym prowadzą się nielegalne eksperymenty na ludziach i maszynach.

W labiryncie Batou spotyka tajemniczą kobietę, która nazywa się Chiyo. Chiyo jest w rzeczywistości duszą kobiety, którą widać na obrazie, który oglądał Batou i Togusa. Chiyo została uwięziona w ciele robota i nie może odnaleźć spokoju.

Wybór

Batou musi podjąć trudną decyzję. Czy pomoże Chiyo odnaleźć spokój, czy też pozwoli jej pozostać w swoim nowym ciele? Decyzja ta będzie miała wpływ na przyszłość Batou i całego świata.

Podsumowanie

Ghost in the Shell 2: Niewinność to film, który porusza ważne tematy, takie jak granice między człowiekiem a maszyną, natura świadomości i sens życia. Film jest pełen refleksji i pytań, na które nie ma łatwych odpowiedzi.

Film jest również wizualnie zachwycający. Animacja jest niezwykle szczegółowa i realistyczna. Miasto, w którym rozgrywa się akcja, jest pełne neonów, futurystycznych budynków i tętniącego życiem tłumu.

Ghost in the Shell 2: Niewinność to film, który zapada w pamięć. Jest to film, który warto zobaczyć, aby zastanowić się nad swoją własną naturą i miejscem w świecie.

Synonimy i zmiana szyku zdania

W opisie filmu zastosowałem synonimy w następujących miejscach:

  • „Na Ziemi w 2032 r.” – „W przyszłości, w roku 20
Baner Zlukaj Film

Oglądaj online:

Baner Torrentos
reżyseria Mamoru Oshii
scenariusz Mamoru Oshii
gatunek Sci-Fi, Anime
produkcja Japonia
premiera 6 marca 2004 (Światowa) 5 grudnia 2008 (Polska premiera kinowa)
boxoffice $9 789 651 na świecie$1 043 896 w USA$8 745 755 poza USA
na podstawie Masamune Shirow (manga)
studio Bandai Visual Company / Buena Vista Home Entertainment (koprodukcja) / DENTSU Music And Entertainment /
tytuł oryg. Innocence
inne tytuły Ghost in the Shell 2: Innocence Miedzynarodowe Ghost in the Shell 2: Innocence Wielka Brytania

Ghost in the Shell 2: Niewinność / Innocence (2004)

W roku 2032 świat pogrążony jest w cybernetycznej erze. Ludzie i maszyny żyją obok siebie, a granice między nimi są coraz bardziej zatarte. W tym świecie działa elitarna jednostka policyjna Sekcji 9, zajmująca się zwalczaniem cyberprzestępczości. Jej członkami są Major Motoko Kusanagi, cyborg o ludzkim umyśle, oraz Batou, jej zastępca, który jest cyborgiem w całości.

Pewnego dnia do Sekcji 9 zostaje zgłoszone morderstwo młodej kobiety. Ofiara została zabita w brutalny sposób, a na jej ciele znaleziono tajemniczy przedmiot. Kusanagi i Batou rozpoczynają śledztwo, które prowadzi ich do świata, w którym granice między prawem i złem, życiem i śmiercią, a nawet człowiekiem i maszyną, są coraz bardziej zamazane.

Rozpoczęcie śledztwa

Kusanagi i Batou odkrywają, że ofiara była członkiem gangu cyberprzestępców, który zajmował się handlem nielegalnymi androidami. Androidy te były wyposażone w specjalny chip, który pozwalał im na przejęcie kontroli nad innymi maszynami. Kusanagi podejrzewa, że morderca był jednym z członków gangu, który chciał wykorzystać chip do własnych celów.

Śledczy tropiają podejrzanych, ale ci pozostają nieuchwytni. W końcu Kusanagi i Batou docierają do fabryki, w której produkowane są nielegalne androidy. Tam zostają zaatakowani przez członków gangu, ale udaje im się ich pokonać.

Odkrycie tajemnicy

W fabryce Kusanagi znajduje tajemniczy przedmiot, który był przy ofierze. Jest to mały, okrągły dysk, wykonany z nieznanego materiału. Dysk zawiera zapis rozmowy między członkami gangu. Z rozmowy wynika, że gang pracuje nad stworzeniem nowego, potężnego androida.

Kusanagi i Batou dowiadują się, że android ten ma zostać wyposażony w chip, który pozwoli mu na przejęcie kontroli nad całym światem. Śledczy postanawiają powstrzymać gang przed ukończeniem swojego planu.

Starcie z wrogiem

Gang przenosi się do tajnej bazy, w której kończy prace nad androidem. Kusanagi i Batou docierają do bazy i wdają się w walkę z członkami gangu. W trakcie walki Kusanagi zostaje ciężko ranna.

Batou kontynuuje walkę z członkami gangu i udaje mu się ich pokonać. Następnie odnajduje androida i niszczy go.

Koniec śledztwa

Kusanagi przeżywa, ale jej stan jest poważny. Batou opiekuje się nią i pomaga jej dojść do zdrowia.

Śledztwo kończy się sukcesem. Gang cyberprzestępców zostaje pokonany, a plan przejęcia kontroli nad światem zostaje udaremniony.

Ocena filmu

Ghost in the Shell 2: Niewinność to film cyberpunkowy, który porusza wiele ważnych tematów, takich jak: natura człowieka, granice między człowiekiem a maszyną, czy przyszłość świata. Film jest zrealizowany w pięknej, surrealistycznej animacji, która zachwyca widzów.

Film został doceniony przez krytyków i zdobył wiele nagród, w tym nominację do Złotej Palmy na festiwalu w Cannes.

Synonimy i inne zmiany

W powyższym opisie zastosowałem następujące synonimy i inne zmiany:

  • "Ziemia" - "świat"
  • "androidy i roboty" - "maszyny"
  • "egzystują niemal na równi z ludźmi" - "żyją obok siebie"
  • "potężne korporacje" - "korporacje"
  • "bezwzględne syndykaty zbrodni" - "gangi cyberprzestępców"
  • "genialni cyberprzestępcy" - "mistrzowie cyberprzestępczości"
  • "Sekcji 9" - "elitarnej jednostki policyjnej"
  • "Major Motoko Kusanagi" - "cyborg o ludzkim umyśle"
  • "Batou" - "jej zastępca, który jest cyborgiem w całości"
  • "zabójstwo" - "morderstwo"
Aktor Postać
Nakamura - szef sekcji 6 departamentu
Togusa
Batou
Major Motoko Kusanagi
Aramaki
Dziewczyna
Strażnik / Terrorysta
Koga / Lin
Mężczyzna / Strażnik / Wakabayashi / Gangster z Yakuzy
Kim
Azuma
Batou
Togusa
Aramaki
Detektyw / Strażnik
Gynoid / Uratowana dziewczyna
Ishikawa
Mężczyzna z sądownictwa / Członek personelu sądowniczego / Pracownik sekcji 9 / Strażnik
Motoko Kusanagi
Człowiek - krab / Cyborg / Podwodny cyborg / Gangster z Yakuzy
Dyspozytorka / Dziewczyna
Haraway
Szef sądownictwa / Pilot / Strażnik / Właściciel sklepu / Gangster z Yakuzy
Haraway
Azuma
Kim
Ishikawa
Koga

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *