Planeta 51 / Planet 51 (2009)

Planeta 51 to animowana komedia science fiction z 2009 roku w reżyserii Jorge Blanco. Film opowiada o przygodach Chucka Bakera, kapitana statku kosmicznego NASA, który ląduje na Planecie 51, gdzie spotyka Lema, 16-letniego mieszkańca planety.

Otwierająca scena filmu przedstawia Ziemię w latach 50. XX wieku. Chuck Baker, odważny astronauta, przygotowuje się do wyprawy na Planetę 51, o której krążą legendy jako o obcej cywilizacji. Baker jest przekonany, że stanie się pierwszym człowiekiem, który postawi stopę na tej planecie.

Statek kosmiczny Bakera ląduje na Planecie 51. Astronauta jest zachwycony, że udało mu się odkryć nową cywilizację. Jednak jego radość szybko znika, gdy dostrzega, że mieszkańcy planety są… zielonymi humanoidami, którzy noszą ubrania i zachowują się jak typowi Amerykanie z lat 50.

Mieszkańcy Planety 51 są przerażeni widokiem Bakera. Myślą, że jest to inwazja kosmitów i że zagraża ich bezpieczeństwu. Baker jest przekonany, że jest w niebezpieczeństwie i zaczyna uciekać.

W trakcie ucieczki Baker znajduje schronienie w planetarium, w którym pracuje Lem. Lem jest ciekawy Bakera i postanawia mu pomóc. Baker i Lem szybko się zaprzyjaźniają, mimo że pochodzą z dwóch różnych światów.

Tymczasem armia Planety 51 jest w pogotowiu. Generał Grawl, dowódca armii, jest przekonany, że Baker jest zagrożeniem dla planety i musi zostać zlikwidowany.

Lem i Baker muszą znaleźć sposób, aby ukryć Bakera przed armią. W tym celu Lem wykorzystuje swoją wiedzę na temat planety i jej mieszkańców. Lem i jego przyjaciele pomagają Bakerowi przetrwać na Planecie 51 i znaleźć sposób na powrót na Ziemię.

Film jest zabawną i wzruszającą opowieścią o przyjaźni i tolerancji. Film pokazuje, że niezależnie od tego, skąd pochodzimy, wszyscy jesteśmy tacy sami.

Oto kilka dodatkowych szczegółów, które można uwzględnić w opisie filmu:

• Planeta 51 jest pełna humoru i popkulturowych nawiązań. W filmie pojawiają się m.in. odniesienia do filmów science fiction z lat 50., takich jak „Dzień, w którym Ziemia się zatrzymała” czy „Przybysze z kosmosu”.
  • Film ma pozytywny przekaz. Pokazuje, że ludzie i kosmici mogą żyć ze sobą w pokoju i przyjaźni.

Oto kilka cytatów z filmu, które można wykorzystać w opisie:

• „Nie wiedziałem, że kosmici wyglądają jak Amerykanie z lat 50.” – Chuck Baker
  • „Nie mogę uwierzyć, że poznałem prawdziwego kosmitę.” – Lem
  • „Wszyscy jesteśmy tacy sami, niezależnie od tego, skąd pochodzimy.” – Lem

Podsumowując, „Planeta 51” to zabawna i wzruszająca animacja, która spodoba się widzom w każdym wieku. Film jest pełen humoru, popkulturowych nawiązań i pozytywnego przesłania.

Baner DisplayMovies

reżyseria Jorge Blanco
scenariusz Joe Stillman
gatunek Animacja, Komedia, Przygodowy, Sci-Fi
produkcja USA, Hiszpania, Wielka Brytania
premiera 14 listopada 2009 (Światowa) 29 stycznia 2010 (Polska premiera kinowa)
boxoffice $105 647 102 na świecie$42 194 060 w USA$63 453 042 poza USA
studio TriStar Pictures (przedstawia) / Antena 3 Films (finansowanie) / Canal+ España /
tytuł oryg. Planet 51
inne tytuły Planet One (tytuł roboczy) Wielka Brytania

Planeta 51: kosmiczna przygoda i wzruszająca historia przyjaźni

Akcja filmu toczy się na tytułowej Planecie 51, gdzie życie przypomina beztroską Amerykę lat 50. Mieszkańcy planety, zielone stworzenia o antenkach, żyją w strachu przed inwazją obcych. Ich największym marzeniem jest wynalezienie broni, która pozwoli im się obronić.

Pewnego dnia na planecie ląduje statek kosmiczny NASA. Na pokładzie znajduje się kapitan Charles "Chuck" Baker, który jest przekonany, że odkrył nową cywilizację. Jednak zamiast spotkań z kosmitami, Chuck zostaje uznany za wroga i zmuszony do ukrywania się.

Pomoc Chuckowi okazuje się 16-letni Lem, który pracuje w planetarium. Lem jest samotnym marzycielem, który marzy o podróżach kosmicznych. W Chucku widzi szansę na spełnienie swoich marzeń.

Niestety, Lem i Chuck nie mogą być razem długo. Armia Planety 51 nieustannie poszukuje Chucka, aby go schwytać i uwięzić. Lem, wraz z pomocą swoich przyjaciół, musi znaleźć sposób, aby pomóc Chuckowi uciec i wrócić na Ziemię.

Film "Planeta 51" to zabawna i wzruszająca opowieść o przyjaźni, przekraczaniu barier i otwartości na innych. To także film o tym, że nie zawsze to, co wydaje się obce, jest w rzeczywistości niebezpieczne.

Oto kilka ciekawostek na temat filmu:

• Film został wyreżyserowany przez Jorge Blanco, twórcę popularnej serii filmów "Shrek".
  • Głosów bohaterom użyczyli m.in.: Dwayne Johnson, Justin Long, Gary Oldman i John Cleese.
  • Film był kręcony w studiu DreamWorks Animation w Glendale w Kalifornii.

Jeśli szukasz lekkiej i przyjemnej rozrywki, to "Planeta 51" jest filmem idealnym dla Ciebie. To film, który sprawi, że się uśmiechniesz, a może nawet wzruszysz.