Ewolucja / Evolution (2001)

Ewolucja to komedia science fiction z 2001 roku w reżyserii Ivana Reitmana. Film opowiada o dwóch naukowcach, którzy odkrywają na Ziemi meteoryt zawierający szybko ewoluujące organizmy. Kosmici szybko przystosowują się do nowych warunków i stanowią zagrożenie dla ludzkości.

Akcja filmu rozpoczyna się w nocy, gdy na pustynię w Arizonie spada meteoryt. Następnego dnia na miejsce zdarzenia przybywają dwaj naukowcy z pobliskiego college’u: biolog Ira Kane (David Duchovny) i geolog Harry Block (Orlando Jones). Mężczyźni odkrywają, że meteoryt zawiera jednokomórkowe organizmy, które ulegają szybkiej ewolucji.

Wkrótce na miejsce zdarzenia przybywa wojsko, które przejmuje kontrolę nad badaniem meteorytu. Na czele wojskowej ekspedycji stoi Allison Reed (Julianne Moore), arogancka epidemiolog, która nie ufa naukowcom z college’u.

W międzyczasie kosmici nieustannie ewoluują. Początkowo są to niewielkie, niegroźne organizmy, ale z czasem zaczynają przybierać coraz większe i bardziej niebezpieczne formy. Wkrótce kosmici wychodzą na powierzchnię i zaczynają terroryzować ludzi.

Ira, Harry i Allison muszą połączyć siły, aby powstrzymać kosmitów. Mężczyźni odkrywają, że kosmici są wrażliwi na selen, który można wykorzystać do ich unicestwienia.

W finale filmu Ira, Harry i Allison wyruszają na ratunek ludzkości. Wozem strażackim przemierzają pustynię, rozsypując selen po drodze. Kosmici zaczynają rosnąć w zastraszającym tempie i giną, nie mogąc utrzymać swojej masy.

Ewolucja to film pełen humoru i akcji. Film jest zabawny, ale jednocześnie przemyca ważne przesłanie o tym, jak niebezpieczne może być spotkanie z obcą formą życia.

Oto najważniejsze wątki i zwroty akcji filmu:

• Odkrycie meteorytu: Ira i Harry odkrywają, że meteoryt zawiera żywe organizmy, które ulegają szybkiej ewolucji.
  • Interwencja wojska: Wojsko przejmuje kontrolę nad badaniem meteorytu i wyrzuca naukowców z college’u.
  • Ewolucja kosmitów: Kosmici szybko ewoluują, przybierając coraz większe i bardziej niebezpieczne formy.
  • Sprzymierzenie naukowców: Ira, Harry i Allison łączą siły, aby powstrzymać kosmitów.
  • Odkrycie selenu: Ira, Harry i Allison odkrywają, że kosmici są wrażliwi na selen, który można wykorzystać do ich unicestwienia.
  • Finał: Ira, Harry i Allison wyruszają na ratunek ludzkości, rozsypując selen po pustyni. Kosmici giną, nie mogąc utrzymać swojej masy.

Ocena filmu:

Ewolucja to solidna komedia science fiction, która dostarczy widzom sporo rozrywki. Film jest zabawny, ale jednocześnie przemyca ważne przesłanie o tym, jak niebezpieczne może być spotkanie z obcą formą życia.

Baner Zlukaj Film

reżyseria Ivan Reitman
scenariusz David Diamond, Don Jakoby
gatunek Komedia, Sci-Fi
premiera 8 czerwca 2001 (Światowa) 20 lipca 2001 (Polska premiera kinowa)
boxoffice $98 376 292 na świecie$38 345 494 w USA$60 030 798 poza USA
na podstawie Don Jakoby (materiały do scenariusza, historia)
dystrybucja Warner Bros.
studio DreamWorks SKG (przedstawia) / Montecito Picture Company, The (produkcja) / Columbia Pictures Corporation
tytuł oryg. Evolution
inne tytuły Evolution Kanada

Ewolucja to komediodramat science fiction z 2001 roku w reżyserii Ivana Reitmana. Film opowiada historię dwóch naukowców z college'u w Arizonie, którzy odkrywają, że meteoryt, który spadł w pobliżu ich uczelni, zawiera obce formy życia. Obcy szybko ewoluują i zaczynają stanowić zagrożenie dla ludzkości.

Akcja filmu rozpoczyna się w nocy, kiedy w Arizonie spada meteoryt. Następnego dnia na miejsce wypadku przybywa profesor Ira Kane, biolog, który został niedawno zwolniony z pracy w rządowej agencji kosmicznej. Kane'a towarzyszy profesor Harry Block, geolog, który jest bardziej zainteresowany żeńską drużyną koszykówki, której jest trenerem.

Początkowo naukowcy są przekonani, że meteoryt nie zawiera niczego interesującego. Jednak wkrótce odkrywają, że w jego wnętrzu znajdują się żywe organizmy. Początkowo są to jednokomórkowce, ale już wkrótce zaczynają się gwałtownie rozwijać.

Odkrycie Kane'a i Blocka szybko staje się głośne. Na miejscu zdarzenia pojawia się wojskowa ekipa naukowców, kierowana przez Allison Reed, epidemiolog. Reed jest przekonana, że obcy są zagrożeniem dla ludzkości i chce ich jak najszybciej zniszczyć.

Kane i Block nie są zgodni z Reed. Uważają, że obcy powinni zostać poddani obserwacji, aby dowiedzieć się więcej o ich naturze. Wkrótce jednak okazuje się, że Reed ma rację. Obcy zaczynają ewoluować w zastraszającym tempie.

Wkrótce na Ziemi pojawiają się pierwsze obce stwory. Są one coraz większe i coraz bardziej niebezpieczne. Obcy niszczą budynki, zabijają ludzi i zagrażają całemu światu.

Kane, Block i Reed muszą współpracować, aby powstrzymać obcych. Wkrótce odkrywają, że obcy są wrażliwi na selen. Reed postanawia użyć selenu do stworzenia broni, która zniszczy obcych.

Czy Reed uda się powstrzymać obcych? Czy ludzkość przetrwa atak kosmitów?

Oto kilka dodatkowych szczegółów, które warto wspomnieć w opisie filmu:

• Obcy ewoluują w kierunku stworzenia gatunku, który będzie mógł przetrwać na Ziemi.
  • Obcy są inteligentni i potrafią się porozumiewać ze sobą.
  • Obcy mają zdolność przystosowywania się do różnych warunków środowiskowych.
  • Obcy są w stanie rozmnażać się w zastraszającym tempie.

**Film Ewolucja jest zabawną i wciągającą opowieścią o walce ludzkości z obcymi. Film jest pełen humoru i akcji. **