Nakarmić kruki / Cría cuervos (1976)

Film

Czas trwania: 1 godz. 50 min.

Opis

Nakarmić kruki (hiszp. Cría cuervos) to hiszpański dramat psychologiczny z 1976 roku w reżyserii Carlosa Saury. Film opowiada historię dziewięcioletniej Any, która ucieka przed rzeczywistością w świat marzeń, aby poradzić sobie z traumą po śmierci matki i ojca.

Akcja filmu rozgrywa się w Hiszpanii w latach 70. XX wieku. Ana (Ana Torrent) mieszka w dużym domu w Madrycie z dwiema siostrami, sparaliżowaną babką i niańką Rosą. Jej rodzice, generał (Héctor Alterio) i młoda kobieta (Geraldine Chaplin), rozwiedli się, gdy Ana była jeszcze mała. Matka dziewczynki zmarła na raka, a ojciec niedługo potem zginął w wypadku samochodowym.

Ana jest zrozpaczona śmiercią rodziców. Obwinia się o śmierć ojca, ponieważ była świadkiem jego romansu z inną kobietą. Dziewczynka zaczyna uciekać w świat fantazji, aby zapomnieć o bólu.

W jej świecie marzeń matka jest wciąż żywa i kocha ją. Ana spotyka ją w snach i wyobraźni. Matka pomaga jej zrozumieć świat i radzić sobie z trudnościami.

Po śmierci rodziców opiekę nad dziećmi przejmuje ciotka Paulina (Mónica Randall). Kobieta jest surowa i wymagająca. Chce wychować dziewczynki na porządne i grzeczne panienki.

Ana nie może znaleźć porozumienia z ciotką. Czuje się samotna i wyobcowana. Jej jedynym oparciem jest niania Rosa, która jest dla niej ciepła i serdeczna.

Film Nakarmić kruki to poruszająca opowieść o traumie, żałobie i dziecięcej wyobraźni. Obraz jest pełen symboliki i metafor. Kruki, które pojawiają się w filmie, symbolizują śmierć i zło.

Film został nagrodzony na wielu międzynarodowych festiwalach filmowych. Otrzymał m.in. Złotą Palmę na festiwalu w Cannes.

Oto kilka dodatkowych szczegółów, które można uwzględnić w opisie filmu:

  • Ana jest zamknięta w sobie i nie potrafi wyrażać swoich emocji.
  • W jej świecie marzeń często pojawiają się elementy czarnej magii.
  • Ciotka Paulina jest przekonana, że Ana jest opętana przez diabła.
  • Ana zaczyna romansować z młodym mężczyzną, który jest synem ciotki Pauliny.

Oto kilka synonimów i zwrotów, które można wykorzystać w opisie filmu:

  • **”Ana cierpi” – „Ana rozpacza”, „Ana pogrąża się w żałobie”
  • **”Ana ucieka przed rzeczywistością” – „Ana zamyka się w sobie”, „Ana ucieka w świat marzeń”
  • **”Ana czuje się samotna” – „Ana czuje się wyizolowana”, „Ana czuje się odrzucona”
  • **”Ciocia Paulina jest surowa” – „Ciocia Paulina jest wymagająca”, „Ciocia Paulina jest sztywna”
  • **”Ana nie może znaleźć porozumienia z ciotką” – „Ana nie może się porozumieć z ciotką”, „Ana nie może znaleźć wspólnego języka z ciotką”
  • **”Ana czuje się osamotniona” – „Ana czuje się bezradna”, „Ana czuje się zagubiona”

Mam nadzieję, że ten opis filmu jest satysfakcjonujący.

Baner VoD Strefa

Oglądaj online:

Baner Torrentos
reżyseria Carlos Saura
scenariusz Carlos Saura
gatunek Dramat
produkcja Hiszpania
premiera 26 stycznia 1976 (Światowa)
na podstawie Carlos Saura (opowiadanie)
studio Elías Querejeta Producciones Cinematográficas S.L.
tytuł oryg. Cría cuervos
inne tytuły Cria Cuervos Miedzynarodowe Raise Ravens Miedzynarodowe Cria! (alternatywna pisownia) USA Cria! (alternatywna pisownia) Wielka Brytania Cria Cuervos Wielka Brytania

Nakarmić kruki (1976) to dramat psychologiczny w reżyserii Carlosa Saury, opowiadający o życiu małej Any, która po śmierci matki i ojca musi zmierzyć się z okrutną rzeczywistością.

Akcja filmu rozgrywa się w Hiszpanii w 1975 roku, w okresie przejściowym pomiędzy dyktaturą generała Franco a demokracją. Ana (Ana Torrent) mieszka w starej madryckiej willi wraz z dwiema siostrami, sparaliżowaną babką i służącą Rosą. Jej rodzice zmarli kilka lat wcześniej, a ona sama jest świadkiem śmierci ojca, który umiera w trakcie stosunku ze swoją kochanką.

Ana jest zamknięta w sobie i wycofana. Nie potrafi pogodzić się ze śmiercią rodziców i szuka ukojenia w świecie marzeń. W jej fantazjach często spotyka się ze zmarłą matką, która jest dla niej jedyną postacią, która ją rozumie i kocha.

Po śmierci ojca opiekę nad dziećmi przejmuje ciotka Paulina (Monica Randall). Kobieta jest zimna i surowa, a jej metody wychowawcze są dalekie od ideału. Ana czuje się w jej domu samotna i odrzucona.

W tym trudnym dla niej okresie Ana zaczyna odczuwać coraz silniejsze objawy psychozy. W jej wyobraźni pojawiają się wizje krwi, śmierci i zła. Dziewczynka czuje się jakby była uwięziona w koszmarze, z którego nie może się wydostać.

Nakarmić kruki to film o złożonej i trudnej tematyce. Saura przedstawia w nim świat widziany oczami dziecka, które musi zmierzyć się z traumatycznymi wydarzeniami. Film jest pełny symboliki i metafor, które można interpretować na wiele sposobów.

Ana jako symbol dzieciństwa

Ana jest archetypicznym symbolem dzieciństwa. Jest krucha i bezbronna, a świat dorosłych jest dla niej niezrozumiały i niebezpieczny. Jej reakcje na traumatyczne wydarzenia są naturalne i zrozumiałe. Dziewczynka próbuje w jakiś sposób radzić sobie z bólem i cierpieniem, które ją przepełniają.

Świat marzeń jako sposób na ucieczkę od rzeczywistości

Świat marzeń Any jest dla niej jedyną ostoją bezpieczeństwa. To tam może być z ukochaną matką i uciec od okrucieństw rzeczywistości. Sny i fantazje pozwalają jej przetrwać trudne chwile i zachować resztki spokoju.

Ciotka Paulina jako symbol zła i represji

Ciotka Paulina jest negatywną postacią, która symbolizuje zło i represje. Jej metody wychowawcze są dalekie od ideału i tylko pogłębiają cierpienie Any. Kobieta jest symbolem świata dorosłych, który jest zimny, surowy i nieczuły.

Kruki jako symbol śmierci i zła

Kruki pojawiają się w filmie jako symbol śmierci i zła. Są one widywane przez Any w jej snach i fantazjach, a ich obecność budzi w niej niepokój i strach. Kruki mogą być również interpretowane jako symbol samotności i wyobcowania, które odczuwa Ana.

Nakarmić kruki to film, który porusza ważne i uniwersalne tematy. Jest to historia o dzieciństwie, stracie, samotności i walce o przetrwanie. Film jest pełen pięknych i poruszających scen, które na długo zapadają w pamięć.

Aktor Postać
María / Ana
Rosa
Ana
Anselmo
Nicolas Garontes
Amelia Garontes
Juana
Irene
Paulina, ciotka
Abuela, babcia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *