Ghost in the Shell 2: Innocence / Innocence (2004)

Film

Czas trwania: 1 godz. 40 min.

Opis

W roku 2032 na Ziemi androidy oraz roboty funkcjonują praktycznie na równi z ludźmi, a światem rządzą potężne korporacje, bezwzględne syndykaty zbrodni oraz genialni cyberprzestępcy. Batou, będący cyborgiem i pracujący jako policjant dla elitarnej Sekcji 9, wraz z detektywem Togusą rozpoczyna śledztwo w sprawie tajemniczych morderstw. Dochodzenie prowadzi ich w rejony, gdzie granice między istotami ludzkimi a mechanicznymi stopniowo się zacierały.

Batou, żyjący wcielenie cyborga, odzwierciedla paradoks nowoczesności. Jego ciało, od stóp do głów – nawet ręce i nogi, są dziełem rąk ludzkich, jednak to tylko kawałki mózgu i wspomnienia pewnej kobiety pozostały mu jako jedyny ludzki skrawek. W epoce, w której rozgraniczenie między człowiekiem a maszyną staje się coraz bardziej niejasne, ludzkość zdaje się zapominać o swoim własnym ludzkim bycie. Mimo tego, że zderza się z różnorodnymi przeciwnościami, „duch” Batou wciąż poszukuje w sobie resztek człowieczeństwa.

W obliczu wszechobecnej technologii i powszechnej kultury maszyn, film „Ghost in the Shell 2: Innocence”, w reżyserii Mamoru Oshiiego, stawia pytania o tożsamość, ludzką egzystencję i granice pomiędzy rzeczywistością a sztuczną inteligencją. Oshiio wplata w swoje dzieło wątki filozoficzne oraz elementy science fiction, tworząc niezwykłą opowieść o poszukiwaniu sensu w świecie, gdzie linia między człowiekiem a maszyną staje się coraz bardziej zatarcie.

Przeplatając elementy noir z cyberpunkowym światem przyszłości, reżyser buduje atmosferę pełną tajemniczości i niepewności. Świat przedstawiony w filmie jawi się jako miejsce, w którym technologia przenika ludzką egzystencję na granicy między marzeniem a koszmarem. Wizualna strona „Innocence” urzeka bogactwem detali i surrealistyczną estetyką, co dodatkowo podkreśla dysonans między ludzką duszą a mechanicznym ciałem.

Narracja filmu prowadzi widza przez gąszcz moralnych dylematów, stawiając pytania o naturę świadomości, wolnej woli oraz etyki stosowanej wobec istot sztucznej inteligencji. W centrum historii znajduje się nie tylko zagadka kryminalna, ale także podróż po głębi ludzkiej psychiki i poszukiwanie znaczenia ludzkiego istnienia w świecie, który staje się coraz bardziej zdominowany przez technologię.

Ścieżka dźwiękowa, stworzona przez mistrza Kenji Kawai, doskonale podkreśla napięcie i atmosferę filmu, wprowadzając widza w hipnotyzujący trans pomiędzy rzeczywistością a światem wirtualnym. Każdy dźwięk, każdy tonacja stanowi integralną część opowieści, nadając głębi i emocjonalności przedstawionej historii.

Poprzez bolesne zderzenie ze światem przyszłości, „Ghost in the Shell 2: Innocence” prowokuje do refleksji nad tym, co oznacza być człowiekiem w epoce, w której granice między człowiekiem a maszyną stają się coraz mniej wyraźne. Czy duch człowieka może przetrwać w świecie, który stworzył? Czy istnieje coś więcej niż tylko mechanika i algorytmy? Te pytania, niezmiennie aktualne, stanowią o trwałej wartości tego wyjątkowego filmu.

Baner VoD Strefa

Oglądaj online:

Baner Torrentos
reżyseria Mamoru Oshii
scenariusz Mamoru Oshii
gatunek Sci-Fi / Anime
produkcja Japonia
premiera 6 marca 2004 (świat)
boxoffice $9 789 651 na świecie$1 043 896 w USA$8 745 755 poza USA
na podstawie Masamune Shirow "Koukaku-Kidoutai" (manga)
studio Bandai Visual Company / Buena Vista Home Entertainment (koprodukcja) / DENTSU Music And Entertainment /
data produkcji 2004
tytuł oryg. Innocence
inne tytuły Ghost in the Shell 2: Niewinność Polska Ghost in the Shell 2: Innocence Polska Inosensu (zapis łaciński) (alternatywna pisownia) Japonia Innocence - Inosensu Japonia Innocence (I) (inny tytuł) Japonia Innocence: Kokaku kidotai Japonia
Na Ziemi w 2032 r. androidy i roboty egzystują niemal na równi z ludźmi, światem zaś rządzą potężne korporacje, bezwzględne syndykaty zbrodni i genialni cyberprzestępcy. Batou jest policjantem - cyborgiem pracującym dla elitarnej Sekcji 9. Wraz z detektywem Togusą rozpoczyna śledztwo w sprawie tajemniczych morderstw, które zaprowadzi ich w miejsca, gdzie granice między człowiekiem a maszyną przestają istnieć...
Batou to żyjący Cyborg. Całe jego ciało, nawet ręce i nogi są zrobione przez ludzi. Jedynie kawałki jego mózgu oraz wspomnienia pewnej kobiety są ludzkie. W erze gdzie granica między ludźmi a maszynami jest niejednoznaczna, Ludzie zapomnieli to że są ludźmi. "Duch" mężczyzny mimo wszelkich przeciwności szuka resztek człowieczeństwa...
Aktor Postać
Nakamura - szef sekcji 6 departamentu
Togusa
Batou
Major Motoko Kusanagi
Aramaki
Dziewczyna
Strażnik / Terrorysta
Koga / Lin
Mężczyzna / Strażnik / Wakabayashi / Gangster z Yakuzy
Kim
Azuma
Batou
Togusa
Aramaki
Detektyw / Strażnik
Gynoid / Uratowana dziewczyna
Ishikawa
Mężczyzna z sądownictwa / Członek personelu sądowniczego / Pracownik sekcji 9 / Strażnik
Motoko Kusanagi
Człowiek - krab / Cyborg / Podwodny cyborg / Gangster z Yakuzy
Dyspozytorka / Dziewczyna
Haraway
Szef sądownictwa / Pilot / Strażnik / Właściciel sklepu / Gangster z Yakuzy
Haraway
Azuma
Kim
Ishikawa
Koga

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *