Pina (2011)

Film

Czas trwania: 1 godz. 46 min.

Opis

Pina (2011) to pełnometrażowy film dokumentalny w reżyserii Wima Wendersa, poświęcony twórczości zmarłej w 2009 roku choreografki Piny Bausch. Film został nakręcony w technologii 3D, co pozwala widzom przenieść się do świata tańca i poczuć go na własnej skórze.

Film rozpoczyna się od śmierci Piny Bausch. Jej zespół, Tanztheater Wuppertal Pina Bausch, nie może pogodzić się z utratą swojej mentorki i przyjaciółki. Wspominają jej największe artystyczne dokonania, które wywarły ogromny wpływ na świat tańca.

Wenders zarejestrował najważniejsze przedstawienia Piny Bausch, w tym Święto wiosny, Vollmond i Café Müller. W filmie pojawiają się także fragmenty mniej znanych utworów artystki.

Tancerze zespołu Piny Bausch prezentują swoje umiejętności na scenie, ale także na ulicach Wuppertalu. Wenders wykorzystuje technikę 3D, aby pokazać ruch ciała w trójwymiarze. Dzięki temu widzowie mogą poczuć się jakby byli w samym środku akcji.

Film Wima Wendersa to nie tylko hołd złożony Pinie Bausch, ale także zachęta do odkrywania piękna i siły tańca. To dzieło, które porusza serca i skłania do refleksji.

Wdzięk i ekspresja

Taniec Piny Bausch to połączenie wdzięku i ekspresji. Tancerze poruszają się z gracją i naturalnością, ale jednocześnie potrafią wyrazić najgłębsze emocje. W filmie Wima Wendersa możemy podziwiać ich umiejętności w pełnej krasie.

Trójwymiarowe widowisko

Technologia 3D pozwala widzom przenieść się do świata tańca i poczuć go na własnej skórze. Wenders wykorzystuje tę technologię w mistrzowski sposób, tworząc widowisko, które zachwyca i porusza.

Hołd dla sztuki

„Pina” to hołd złożony Pinie Bausch, ale także ukłon w stronę sztuki. Wenders ukazuje, jak ważne jest, aby sztuka poruszała serca i umysły ludzi.

Krytyka

Film Wima Wendersa został entuzjastycznie przyjęty przez krytyków. Został nagrodzony wieloma prestiżowymi nagrodami, w tym Oscarem dla najlepszego filmu dokumentalnego.

Podsumowanie

„Pina” to film, który warto zobaczyć. To dzieło, które porusza serca i skłania do refleksji. To hołd złożony Pinie Bausch, ale także ukłon w stronę sztuki.

Baner DisplayMovies

Oglądaj online:

Baner Torrentos
reżyseria Wim Wenders
scenariusz Wim Wenders
gatunek Dokumentalny, Musical
produkcja Niemcy, Francja, Wielka Brytania
premiera 13 lutego 2011 (Światowa) 21 października 2011 (Polska premiera kinowa)
boxoffice $14 624 826 na świecie$3 524 826 w USA$11 100 000 poza USA
dystrybucja Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
studio Eurowide Film Production (koprodukcja) / Neue Road Movies / Pictorion_das Werk (współudział) /
tytuł oryg. Pina

Pina (2011) to film dokumentalny, który stanowi hołd złożony wybitnej choreografce Pinie Bausch. Reżyser, Wim Wenders, rejestruje najważniejsze przedstawienia artystki, a także prosi jej zespół o wykonanie części układów na ulicach niemieckiego Wuppertalu. W filmie niemal nie padają słowa, środkiem ekspresji tancerzy jest ciało.

Film rozpoczyna się od sceny, w której Wenders odwiedza Wuppertal, rodzinne miasto Piny Bausch. Spotyka się z członkami jej zespołu, którzy wspominają ją z wielkim szacunkiem i miłością.

"Pina była wyjątkową osobą" - mówi jeden z tancerzy. "Miała niezwykłą intuicję i potrafiła odczytać ludzkie emocje".

"Była dla nas jak matka" - dodaje inna tancerka. "Nauczyła nas, jak kochać życie i sztukę".

Wenders rejestruje następnie najważniejsze przedstawienia Piny Bausch, w tym "Święto wiosny", "Vollmond" i "Café Müller". Te spektakle to prawdziwe arcydzieła tańca współczesnego.

W "Święcie wiosny" tancerze oddają się szaleńczej, prymitywnej energii. W "Vollmond" poruszają się w rytmie delikatnej, melancholijnej melodii. A w "Café Müller" snują się po scenie jak zjawa, odtwarzając sceny z przeszłości.

Wenders ukazuje w swoim filmie nie tylko niezwykłą maestrię Piny Bausch jako choreografki, ale także jej głębokie zainteresowanie ludzką psychiką. Jej tańce to nie tylko popisy fizycznej sprawności, ale także poruszające opowieści o miłości, tęsknocie, śmierci i przemijaniu.

W ostatnim fragmencie filmu Wenders zaprasza widzów na spacer po ulicach Wuppertalu. Tancerze wykonują tam fragmenty swoich układów, wchodząc w interakcję z otaczającą ich przestrzenią.

"Pina" to film zachwycający, zarówno pod względem artystycznym, jak i emocjonalnym. To dzieło, które na długo zapada w pamięć i pozwala odkryć nowe wymiary sztuki tańca.

Osobliwości formalne filmu

"Pina" to film zrealizowany w technologii 3D. Dzięki temu Wendersowi udało się uchwycić ruch tancerzy w sposób niezwykle realistyczny i immersyjny. Widz ma wrażenie, jakby sam znajdował się na scenie i uczestniczył w przedstawieniu.

Wenders wykorzystuje również w filmie wiele nietypowych zabiegów formalnych. Na przykład, w scenie z "Święta wiosny" tancerze są ukazani w zwolnionym tempie, co nadaje ich ruchom niezwykłego wyrazu. W innych scenach Wenders stosuje efekty świetlne i kolorystyczne, aby stworzyć niesamowitą atmosferę.

Ocena filmu

"Pina" to dzieło wybitne, które z pewnością zadowoli zarówno fanów tańca współczesnego, jak i miłośników kina artystycznego. To film, który trzeba zobaczyć przynajmniej raz w życiu.

Aktor Postać
Tancerka
Tancerka
Tancerka
Tancerz
Tancerz
Tancerz
Tancerz
Tancerz
Tancerka
Tancerka
Tancerz
Tancerz
Tancerka
Tancerka
Tancerka
Tancerka
Tancerka
Tancerz
Tancerz
Tancerz
Tancerz
Tancerka
Tancerka
Tancerka
Tancerka
Tancerka
Tancerz
Tancerz
Tancerz
Tancerka
Tancerka
Tancerka
Tancerz
Tancerka
Tancerka
Tancerka
Gość w "Święcie wiosny"
Gość w "Święcie wiosny"
Gość w "Święcie wiosny"
Gość w "Święcie wiosny"
Gość w "Święcie wiosny"
Gość w "Święcie wiosny"
Gość w "Święcie wiosny"
Gość w "Święcie wiosny"
Gość w "Święcie wiosny"
Gość w "Święcie wiosny"
Gość w "Święcie wiosny"

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *