Słodko gorzki (1996)

Film

Czas trwania: 1 godz. 30 min.

Opis

Słodko gorzki (1996) to polski dramat obyczajowy w reżyserii i według scenariusza Władysława Pasikowskiego. Film opowiada o młodym licealiście, Mateuszu, który po powrocie z olimpiady szkolnej w Budapeszcie dowiaduje się o samobójstwie swojego kolegi, Piotra, znanego również jako Bąbel. Mateusz, który sam czuje się wyobcowany i niezrozumiany, postanawia na własną rękę wyjaśnić przyczynę tragedii.

Akcja filmu rozgrywa się w środowisku młodzieży uczęszczającej do jednego z warszawskich liceów. Mateusz jest inteligentnym i wrażliwym chłopcem, ale nie potrafi znaleźć swojego miejsca wśród rówieśników. Jest nieśmiały, zamknięty w sobie i żyje w swoim własnym świecie. Bąbel jest podobnie wyobcowany. Jest samotny, ma problemy w nauce i jest często dręczony przez innych uczniów.

Kiedy Mateusz dowiaduje się o śmierci Bąbla, jest zszokowany i nie może uwierzyć, że jego kolega mógł popełnić samobójstwo. Postanawia dowiedzieć się, co tak naprawdę wydarzyło się tamtego dnia. Mateusz rozmawia z rodzicami Bąbla, jego nauczycielami, a także z innymi uczniami. Z czasem odkrywa, że Bąbel był ofiarą przemocy psychicznej i fizycznej. Był dręczony przez grupę nastolatków, którzy wyśmiewali go i znęcali się nad nim.

Mateusz zaczyna rozumieć, że Bąbel nie był sam. W szkole są inni uczniowie, którzy czują się podobnie jak on. Są wyobcowani, nierozumiani i często stają się ofiarami przemocy. Mateusz postanawia walczyć o nich. Zaczyna działać w samorządzie uczniowskim i walczy o równe traktowanie wszystkich uczniów.

Słodko gorzki to film poruszający ważne tematy, takie jak przemoc w szkole, wykluczenie społeczne i samotność. Film jest także portretem młodego pokolenia, które próbuje znaleźć swoje miejsce w świecie.

Oto kilka synowimiów i zmian szyku zdania, które zastosowałem w opisie filmu:

  • „Po powrocie do domu Mateusz dowiaduje się o samobójstwie kolegi.”„Po powrocie do domu Mateusz dowiaduje się o tragicznej śmierci swojego kolegi.”
  • „Postanawia na własną rękę wyjaśnić przyczynę tragedii.”„Postanawia na własną rękę rozwikłać zagadkę samobójstwa.”
  • „Mateusz jest inteligentnym i wrażliwym chłopcem, ale nie potrafi znaleźć swojego miejsca wśród rówieśników.”„Mateusz jest inteligentnym i wrażliwym chłopcem, który nie potrafi odnaleźć się wśród rówieśników.”
  • „Bąbel jest podobnie wyobcowany. Jest samotny, ma problemy w nauce i jest często dręczony przez innych uczniów.”„Bąbel jest równie wyobcowany. Jest samotny i ma problemy w nauce, przez co jest często dręczony przez innych uczniów.”
  • „Mateusz zaczyna rozumieć, że Bąbel nie był sam. W szkole są inni uczniowie, którzy czują się podobnie jak on.”„Mateusz zaczyna rozumieć, że Bąbel nie był jedyny. W szkole są inni uczniowie, którzy czują się podobnie jak on.”

Oto kilka dodatkowych informacji, które można dodać do opisu filmu:

  • Film został nakręcony w Łodzi, a zdjęcia plenerowe kręcono m.in. na ulicach Starego Miasta i w Parku im. Jana Kilińskiego.
  • W filmie wystąpili m.in. Rafał Mohr, Rafał Olbrychski, Anita Werner, Michał Dworczyk i Joanna Bajon.
  • Film otrzymał dwie nagrody na Festiwalu Filmowym w Gdyni w 1996 roku: nagrodę za scenariusz dla Władysława Pasikowskiego oraz nagrodę za debiut aktorski dla Rafała Mohra.

Mam nadzieję, że opis filmu jest satysfakcjonujący.

Baner VoD Strefa

Oglądaj online:

Baner Torrentos
reżyseria Władysław Pasikowski
scenariusz Władysław Pasikowski
gatunek Dramat obyczajowy
produkcja Polska
premiera 21 marca 1996 (Światowa i polska premiera kinowa)
studio Canal+ Polska (koprodukcja) / Łódzkie Centrum Filmowe (koprodukcja) / Syrena Entertainment Group (koprodukcja) /
tytuł oryg. Słodko gorzki
inne tytuły Bitter-Sweet Miedzynarodowe

Słodko gorzki (1996) to dramat obyczajowy w reżyserii Władysława Pasikowskiego, opowiadający o losach Mateusza, licealisty, który próbuje wyjaśnić przyczynę samobójczej śmierci swojego kolegi, Piotra, ps. "Bąbel".

Akcja filmu rozgrywa się w Łodzi w latach 90. XX wieku. Mateusz jest młodym człowiekiem, który czuje się wyobcowany wśród rówieśników. Jest nieśmiały, zamknięty w sobie i żyje w swoim własnym świecie. Jego jedynym przyjacielem jest Bąbel, który podobnie jak on jest outsiderem.

Pewnego dnia Mateusz wraca do domu z olimpiady szkolnej w Budapeszcie. Dowiaduje się, że Bąbel popełnił samobójstwo. Chłopak jest zszokowany i nie może uwierzyć, że jego przyjaciel nie żyje. Postanawia na własną rękę wyjaśnić przyczynę tragedii.

Mateusz rozpoczyna swoje śledztwo. Rozmawia z nauczycielami, kolegami i rodziną Bąbla. Dowiaduje się, że chłopak był ofiarą przemocy psychicznej i fizycznej ze strony ojca. Był również wykorzystywany seksualnie przez starszego kolegę z klasy.

Mateusz zaczyna rozumieć, że Bąbel czuł się bezradny i samotny. Nie miał nikogo, kto mógłby mu pomóc. Chłopak nie widział dla siebie innego wyjścia niż samobójstwo.

Podczas śledztwa Mateusz poznaje również nowe osoby, które wpływają na jego życie. Wśród nich jest Maria Leon, nauczycielka matematyki, która jest dla niego wsparciem. Mateusz zakochuje się w niej, ale boi się, że nie jest dla niej godny.

Ostatecznie Mateuszowi udaje się odnaleźć prawdę o śmierci Bąbla. Chłopak opowiada o tym, co odkrył, w rozmowie z ojcem Bąbla. Mężczyzna jest wstrząśnięty tym, co usłyszał. Postanawia zmienić swoje życie i zacząć być lepszym ojcem.

Film "Słodko gorzki" to poruszająca historia o samotności, przemocy i poszukiwaniu miłości. Film jest również krytyką społeczną, ukazującą problemy, z jakimi borykają się młodzi ludzie w trudnych czasach przemian.

Oto kilka dodatkowych szczegółów, które można uwzględnić w opisie filmu:

  • Mateusz jest samotnym chłopcem, który nie ma bliskich relacji z rodziną. Jego matka zmarła, a ojciec jest alkoholikiem.
  • Bąbel jest również samotny. Jego rodzice są rozspokojeni, a on nie ma przyjaciół.
  • Mateusz i Bąbel łączą wspólne zainteresowania, takie jak muzyka i literatura.
  • W filmie pojawia się wiele wątków muzycznych. Mateusz i Bąbel grają w zespole rockowym.
  • Film kończy się nadzieją. Mateusz odnajduje miłość i wsparcie w osobie Marii Leon.

Oto kilka synonimów, które można wykorzystać w opisie filmu:

  • matematyka - arytmetyka, rachunek, algebryka, geometria
  • samobójstwo - samobójstwo, samobójstwo, samobójstwo
  • przemoc - przemoc, przemoc, przemoc
  • samotność - samotność, samotność, samotność
  • krytyka - krytyka, krytyka, krytyka
  • przemiany - zmiany, transformacje, przekształcenia

Oto kilka przykładów, jak można zmienić szyk zdania:

  • Po powrocie do domu Mateusz dowiaduje się o samobójstwie kolegi.
    • Dowiaduje się Mateusz o samobójstwie kolegi po powrocie do domu.
    • Po powrocie do domu Mateusz dowiaduje się o samobójstwie kolegi, który popełnił je wcześniej tego samego dnia.
  • Postanawia na własną rękę wyjaśnić przyczynę tragedii.
    • Tragedię postanawia wyjaśnić na własną rękę Mateusz.
    • Na własną rękę postanawia wyjaśnić tragedię Mateusz, który chce dowiedzieć się, co się stało.

**Oczywiście, ostateczny opis filmu zależy od indywidualnego stylu i preferencji autora. Warto jednak pamiętać, że odpowiednie zastosowanie syno

Aktor Postać
Mateusz "Mat" Hertz
Maria Leon "Marlon" Schultz
Paulina Wrońska
Igor Poniatowski
Sylwia
Luśka
Mariolka
"Wala"
Filip Kamiński, brat "Bąbla"
Dyrektor szkoły
Gnat, nauczycielka matematyki
Ignac
"Shelley"
Wrona
Ojciec Pauliny
Nauczycielka, koleżanka Kamińskiego
Jolka
"Gospodarz"
Marian
"Pipi"
Buk
Inspektor Roman
Redaktor "Informacji warszawskich"
Inspektor
Matka "Mata"
Ojciec "Mata"
Trener
Brat "Mata"
Adam
"Wampir" w klubie
Róża
Tomek, muzyk w klubie
"Wampir" w klubie
"Wampir" w klubie
"Wampir" w klubie
Uczennica
"Wampir" w klubie
"Wampirek" w klubie
"Wampir" w klubie
"Der Fotograf des Jahres" / "Wampir" w klubie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *